Gifted@248 LENTE 2018

9.25

Inhoud van Gifted@248 LENTE 2018

Blijf vertrouwen hebben in je kind!
Leonieke Boogaard sprak met Elizabeth, de moeder van Kamil (9), over de gebeurtenissen die ertoe hebben geleid dat haar hoogbegaafde zoon op het speciaal onderwijs is terechtgekomen. Hoe hij op school is veranderd van een zelfstandige, ondernemende, leergierige peuter naar een kind dat een grote aversie tegen formeel leren heeft ontwikkeld.

Voice Dialogue: óók een mooie tool bij het werken met hoogbegaafde kinderen
Voice Dialogue is een methode om in gesprek te gaan met onze innerlijke stemmen, ook wel subpersonen genoemd. Ieder mens heeft diverse subpersonen in zich. Deze kunnen regelmatig met elkaar in discussie raken, of zelfs met elkaar in conflict zijn.

Volgt het kind onderwijs of volgt onderwijs het kind?
Jack Provily zit vanaf zijn vierde jaar op school. De eerste achttien jaar als leerling, daarna zo’n twintig jaar als leerkracht, vervolgens tien jaar in de leiding van een school en nu al weer ongeveer tien jaar als trainer, begeleider of in een interimpositie. Maar welke rol hij ook speelde, zijn verwondering is gebleven. Verwondering over hoe men denkt over het nut van school, van onderwijs.

Hoogsensitiviteit 2.0 en de effecten daarvan op kinderen en opvoeding
Gerarda van der Veen (specialist hooggevoeligheid) schrijft dat de Informatie over hoogsensitiviteit momenteel anders is dan vijftien jaar geleden. We kunnen terecht spreken van een ‘tweede golf’, een hoogsensitiviteit 2.0. Waarin verschilt die tweede golf van de eerste? En wat betekent dat voor ouders, kinderen en opvoeding? Uiteraard ontbreken in dit nummer de kidspagina’s niet en zijn er nog veel meer interessante artikelen en de twee columns van Tessa Kieboom en Rineke Derksen.

Column van Prof. dr. Tessa Kieboom
Uitstijgen boven ‘de norm’

Column van Rineke Derksen
De Wolkswagen van Tuur

Zo kan het ook. Begeleiding van snelle kleuters in de kleuterklas
Artikel door Marian Habermehl en Lilian van der Poel

Uitverkocht

Artikelnummer: 361703-1 Categorieën: , ,

Beschrijving

Inhoud van Gifted@248 LENTE 2018

Blijf vertrouwen hebben in je kind!
Leonieke Boogaard sprak met Elizabeth, de moeder van Kamil (9), over de gebeurtenissen die ertoe hebben geleid dat haar hoogbegaafde zoon op het speciaal onderwijs is terechtgekomen. Hoe hij op school is veranderd van een zelfstandige, ondernemende, leergierige peuter naar een kind dat een grote aversie tegen formeel leren heeft ontwikkeld.

Voice Dialogue: óók een mooie tool bij het werken met hoogbegaafde kinderen
Voice Dialogue is een methode om in gesprek te gaan met onze innerlijke stemmen, ook wel subpersonen genoemd. Ieder mens heeft diverse subpersonen in zich. Deze kunnen regelmatig met elkaar in discussie raken, of zelfs met elkaar in conflict zijn.

Volgt het kind onderwijs of volgt onderwijs het kind?
Jack Provily zit vanaf zijn vierde jaar op school. De eerste achttien jaar als leerling, daarna zo’n twintig jaar als leerkracht, vervolgens tien jaar in de leiding van een school en nu al weer ongeveer tien jaar als trainer, begeleider of in een interimpositie. Maar welke rol hij ook speelde, zijn verwondering is gebleven. Verwondering over hoe men denkt over het nut van school, van onderwijs.

Hoogsensitiviteit 2.0 en de effecten daarvan op kinderen en opvoeding
Gerarda van der Veen (specialist hooggevoeligheid) schrijft dat de Informatie over hoogsensitiviteit momenteel anders is dan vijftien jaar geleden. We kunnen terecht spreken van een ‘tweede golf’, een hoogsensitiviteit 2.0. Waarin verschilt die tweede golf van de eerste? En wat betekent dat voor ouders, kinderen en opvoeding? Uiteraard ontbreken in dit nummer de kidspagina’s niet en zijn er nog veel meer interessante artikelen en de twee columns van Tessa Kieboom en Rineke Derksen.

Extra informatie

Ondertitel:

Magazine over (hoog)begaafde kinderen

Editie:

Lente 2018

Formaat:

29,7 x 21 cm

Verschijningsvorm:

Geheel full colour

Pagina's:

48 pagina's in 4 pagina's omslag

Doelgroep:

Basisonderwijs, onderwijs, ouders, professionals die met hoogbegaafde kinderen werken

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Gifted@248 LENTE 2018” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Andere suggesties…

Abonnement Gifted@248

36.00

Bestellingen tot 16 december 2019 gaan in per december 2019. U ontvangt dan het eerste nummer rond 21 december 2019. Bestellingen vanaf 16 december 2019 tot 17 maart 2020 gaan in per maart 2020. U ontvangt dan het eerste nummer rond 21 maart 2020.

Voorwaarden
Zonder wederopzegging worden abonnementen na de eerste abonnementsperiode omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Hierna maandelijks opzegbaar.
Na het eerste jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar. Het opzeggen kan alleen via administratie@248media.nl
Inning van het abonnementsgeld is per jaar en u ontvangt over de e-mail een factuur. Verhuizen of nieuw mailadres? Vergeet niet om dit tijdig aan ons door te geven via administratie@248media.nl.

Magazine over (hoog)begaafde kinderen

    • Het magazine Gifted@248 gaat over kinderen die nieuwsgierig, creatief, vindingrijk, gedreven, oplettend en gevoelig zijn, oftewel: over (hoog)begaafde kinderen. Dat zijn niet altijd de snel en makkelijk lerende kinderen die op school uitmuntende cijfers halen. Gifted@248 wil vooral ook die kinderen onder de aandacht brengen die begeleiding nodig hebben bij het in de wereld zetten van hun begaafdheid, intensiteit en creativiteit, zodat ook zij voldoende uitdaging ervaren en onderpresteren vermeden wordt.