Het hoogstimulatieve kind

19.95

Het hoogstimulatieve kind : Hoe ga je om met kinderen die gevoeligheid combineren met druk en emotioneel intens gedrag
Hooggevoeligheid kan samengaan met druk en emotioneel intens gedrag. Het kind is gevoelig, hulpvaardig, sociaal en spontaan, maar kan ook moeilijk te corrigeren zijn. Hij lijkt niet te willen luisteren en reageert met boze buien. Op school heeft hij moeite met concentreren, met stil zitten en verstoort hij nogal eens de les.
Ouders hebben vaak al van alles geprobeerd, maar hun kind blijft ‘de baas spelen’ in huis, zo leggen ze uit. Hij wil gewoon niet luisteren, is de gedachte, of: hij heeft een (te) sterke wil. Om je kwaliteiten vorm te geven gaat het echter niet om de wil, maar om vaardigheden. Een druk-gevoelig kind (in dit boek ‘hoogstimulatief’ genoemd) snapt best hoe hij zich moet gedragen en wil daar ook graag aan voldoen, maar hij beschikt niet over de vaardigheden om dat te realiseren.
Vaardigheden zijn te oefenen, daarom biedt dit boek een stappenplan voor ouders om hun kind te leren met lastige situaties om te gaan. Zodat ongewenst gedrag vermindert en de kwaliteiten van hooggevoeligheid beter tot hun recht komen.

Een boek vol tips voor ouders om hun druk-gevoelige kind te begrijpen en te begeleiden; en voor iedereen die meer wil weten over de drukke variant van hooggevoeligheid.

Beschrijving

Beschrijving

Het hoogstimulatieve kind : Hoe ga je om met kinderen die gevoeligheid combineren met druk en emotioneel intens gedrag
Hooggevoeligheid kan samengaan met druk en emotioneel intens gedrag. Het kind is gevoelig, hulpvaardig, sociaal en spontaan, maar kan ook moeilijk te corrigeren zijn. Hij lijkt niet te willen luisteren en reageert met boze buien. Op school heeft hij moeite met concentreren, met stil zitten en verstoort hij nogal eens de les.
Ouders hebben vaak al van alles geprobeerd, maar hun kind blijft ‘de baas spelen’ in huis, zo leggen ze uit. Hij wil gewoon niet luisteren, is de gedachte, of: hij heeft een (te) sterke wil.

Druk-gevoelig kind
Om je kwaliteiten vorm te geven gaat het echter niet om de wil, maar om vaardigheden. Een druk-gevoelig kind (in dit boek ‘hoogstimulatief’ genoemd) snapt best hoe hij zich moet gedragen en wil daar ook graag aan voldoen, maar hij beschikt niet over de vaardigheden om dat te realiseren.
Vaardigheden zijn te oefenen, daarom biedt dit boek een stappenplan voor ouders om hun kind te leren met lastige situaties om te gaan. Zodat ongewenst gedrag vermindert en de kwaliteiten van hooggevoeligheid beter tot hun recht komen.

Een boek vol tips voor ouders om hun druk-gevoelige kind te begrijpen en te begeleiden; en voor iedereen die meer wil weten over de drukke variant van hooggevoeligheid.

Extra informatie

Extra informatie

Druk:

4e druk

Ondertitel:

Hoe ga je om met kinderen die gevoeligheid combineren met druk en emotioneel intens gedrag

Auteur(s):

Gerarda van der Veen

EAN / ISBN:

9789079603459

Beschikbaar:

Reeds verschenen

Formaat:

15,5 x 23 cm

Afwerking:

Harde band

Aantal pagina's:

120

Categorie:

Hoogsensitief, hooggevoelig, opvoeden, ouders, kindertherapeut, kindercoach, sterke wil

Beoordelingen (0)

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Het hoogstimulatieve kind” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Over de Auteur

Over de Auteur

Floor Raeijmaekers
Drs. Floor ‘Miss Mindset’ Raeijmaekers is gespecialiseerd in hoogbegaafdheid (ECHA Specialist in Gifted Education) en een autoriteit op het gebied van mindset. Vanuit haar onderwijsachtergrond is haar affiniteit met het onderwijs en de ontwikkeling van kinderen groot. Samen met haar dochter Loes van der List schreef ze het boek Hartstikke Hoogbegaafd!. Daarnaast schrijft Floor in verschillende tijdschriften, zoals Gifted@248 en magazine Kinderwijz, over (hoog)begaafdheid en mindset. Floor is medeoprichter van Platform Mindset, Talentenbouwer, kindercoach en Blij met mij!-trainer.

Loes van der List
Loes is 14 jaar en hoogbegaafd. Dat weet ze sinds ze als zevenjarig meisje in groep 4 zat. Inmiddels zit Loes in de tweede klas van de middelbare school. Ze houdt van dansen en muziek en gaat graag naar feestjes met haar vrienden en vriendinnen. Loes speelt piano in verschillende bandjes. Ook tekent ze graag en droomt ze van de kunstacademie.

X