Gevoeligheid in de klas

25.95

Derde druk

Herkenning en begeleiding van hoogsensitieve en hoogstimulatieve kinderen op de basisschool

Dit boek maakt duidelijk hoe je gevoelige kinderen in de klas kunt herkennen, wat hun kwaliteiten en hun valkuilen zijn en bij welke begeleiding zij zich het meest gekend en gesteund weten, zodat hun onderwijsplek veilig genoeg is om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. De uitleg in dit boek is praktisch, de vele tips en voorbeelden halen de praktijk dichtbij.

Gevoeligheid in de klas is bedoeld voor leerkrachten en intern begeleiders in het basisonderwijs. Maar ook voor ouders met een gevoelig kind op de basisschool biedt dit boek waardevolle informatie.

Artikelnummer: 97890796603329 Categorieën: , , Tags: , , , , ,

Beschrijving

Herkenning en begeleiding van hoogsensitieve en hoogstimulatieve kinderen op de basisschool

Dit boek maakt duidelijk hoe je gevoelige kinderen in de klas kunt herkennen, wat hun kwaliteiten en hun valkuilen zijn en bij welke begeleiding zij zich het meest gekend en gesteund weten, zodat hun onderwijsplek veilig genoeg is om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. De uitleg in dit boek is praktisch, de vele tips en voorbeelden halen de praktijk dichtbij.
Gevoeligheid in de klas is bedoeld voor leerkrachten en intern begeleiders in het basisonderwijs. Maar ook voor ouders met een gevoelig kind op de basisschool biedt dit boek waardevolle informatie.

Over de auteur

Gerarda van der Veen
Gerarda is mede-oprichter van het Landelijk informatiepunt Hoog Sensitieve Kinderen (LiHSK), dat sinds 2004 bestaat.
In Nederland heeft zij pionierswerk verricht door hooggevoeligheid bij kinderen op praktische wijze onder de aandacht te brengen bij ouders en leerkrachten. Zij schreef diverse brochures, een werkboek voor kinderen en is hoofdredacteur van het LiHSK-magazine HSK-XL. Zij is auteur van de boeken ‘Wegwijs in hooggevoeligheid’, ‘Gevoeligheid in de klas’, ‘HSP coachingskaarten’, ‘Het hoogstimulatieve kind’ en ‘Ouders doen ertoe’.
www.lihsk.nl